Klippt Chills

Idag fick jag börjat med Chills klippning. Det är första gången han klipps och han har vart både duktig och lite dum.
 
Först var han rädd, saxen låter mycket och han ville inte att den skulle nudda honom. Han fick titta och lukta på den och så höll jag den bara mot honom, utan att klippa, tills han lugnade ner sig. Jag lät honom äta hösilage som distration och då kunde jag klippa hals och mage på ena sidan utan problem. På andra sidan var han kittligare och där började också saxen krångla så då blev han halvt hysterisk ett tag. Han måttade en kospark mot mig (som tur är har han på något sätt alltid stenkoll på sina hovar så han träffade inte) och då fick jag säga ifrån på skarpen. Men tillslut fick jag inse att det inte går att klippa med våran sax, så jag tog en liten trimmer och klippte ganascherna och sadelgjordsläget. Imorgon ska jag få låna Anns klippmaskin så jag kan klippa klart rumpa och resten av magen och någon dag i veckan tar jag trimmern och klipper ben och hela huvudet.
 
Hade jag bara haft en bra sax från början tror jag att Chills hade vart jättesnäll att klippa, så det var lite tråkigt.
 
 
 
Han blev riktigt snygg som klippt ! Dock ser man tydligare hur spinkig han är men det ska det bli ändring på !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0