Dagens ridpass - Obama & Sunnie

Jag är så himla nöjd med båda hästarna, men främst Obama. Det är ju det som är så roligt med unghästar, att man kan se deras utveckling så tydligt.
 
Jag gjorde i ordning Obama i stallet och visst, han skrapar med frambenen och trampar runt lite men han håller sig ändå på en bra nivå. Han blir inte blockad och förutom när han ska tränsas så respekterar han mig och min bubbla. 
Under ridturen var han jätteduktig, pigg och med en bra framåtbjudning. Det känns som om han börjar tycka att det är roligt. På hemvägen kunde han skritta på långa tyglar, tills han såg en person som var ute och gick och då spände han till, haha. Jag tänkte eventuellt lägga till lite galopp under hans ridpass i helgen, det kan bli spännande. Och så tänkte jag klippa och frisera honom någon dag framöver.
 
Sunnie red jag med sadel för första gången sen jag satte igång henne. Hon kändes pigg och fräsch, och såklart tittig. Den där tanten kan verkligen inte spänna av alltså ! Tur att hon är så söt ❤
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0