Dressyr

Idag är det tisdag och det betyder dressyr för Carina.
Jag kan väl inte påstå att jag är jättesugen på det, jag hade hellre ridit självständigt idag. Men det är väl bara att gilla läget.

Igår gick det faktiskt ganska bra när jag och Tompa red.
Jag hade graman på henne, dock fick den hänga ganska löst, och hon lyssnade faktiskt helt ok. Men hon sprang fortfarande på för mycket på sockerbitarna. På ett sånt lågt hinder ska hon kunna gå kvar i samma takt och tempo. Vi får helt enkelt träna mer på att just ta det lugnt över små (och lite större) hinder. 

Tompa skrittade en stund och provade på skänkelvikning för första gången. Det gick riktigt bra får jag säga !
Sen provade han på trav några långsidor med och han fick nästan till lättridningen denna gången. Dom är så duktiga mina älsklingar ♥ 

Nu ska jag äta och sen är det lunchstalltjänst som gäller.



Jag och Sunnie på en framridning i somras. Fullt ös, medvetslös ! ;)


Kommentarer
Postat av: Älskling

vist e vi :D

2009-12-01 @ 12:03:03
Postat av: sannapanna

otroligt fin bild måste jag säga ;)

2009-12-01 @ 22:19:41
URL: http://susannafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0