Globen 2009

Nu har jag precis kollat klart på showen från Globen på 2an och jag antar att jag inte är den enda. Kul att dom har fler sändningstider än föregående år !


Rolf-Göran kom 2:a i 1.50 tidshoppningen på Casall la Silla. Vilken underbar häst ! Och det är så kul att se när Rolf-Göran rider, allt ser så otroligt enkelt ut !

Och så fransmannen Jean-Francois Pignon ! Han och hans hästar var ju helt sagolika. Vilken respekt och tillit dom har till varandra.
Sen är jag lite fundersam på om all den respekten kommit på rätt sätt eller från spöt han har i handen hela tiden. Han var ju inte dum mot dom ikväll framför kamerorna, men alla andra kvällar då ? Ja, det tål att tänkas på, en otrolig show var det i alla fall !



Imorgon finns det ju en hel del sändningstider på SVT. Vet inte riktigt om alla stämmer, men jag ska försöka kolla på alla jag hinner.

10.45: Hoppning Grand Prix
14.30: VC Dressyr Kür
17.30 el. 22.00: Hoppning, Show, fyrspann och avslutning. (vet inte vilken tid som gäller)

Titta och njut !

Jag avslutar med ett citat från kvällen, om shettisar av Jan Svanlund: 
"Det ser ut som om de försöker vara riktiga hästar men de lyckas inte riktigt!" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0