Hoppning

Hej :)

Det blev ingen uppdatering igår, min dator ville inte samarbeta.
Men nu sitter jag i skolan och har massa tid över !

Igår var det hoppning för Anna. Vi hoppade bana och man kan väl säga att det kunde gått bättre.
Uppvärmningen var en typisk Anna-uppvärmning. Mycket volter, övergångar, öppnor och slutor.
Sen travhoppade vi ett räcke på en åttvolt. Efter det provhoppade vi alla linjer. 
Och som vanligt var det en speciell linje som jag inte fick till.

Det var räcke till oxer, 21m. 
När hindren är lägre blir det 6 galoppsprång lite tillbaka. Vi skulle gå på 5 galoppsprång däremellan, men Sunnie har så kort galopp så det gick verkligen inte. Efter ett tag började hon tveka och då tvekade ju även jag. 
Tillslut fick vi till det, skam den som ger sig !

Sen på banan var Sunnie jättefin, hon hade fått upp en bra galopp och var positiv till hindrena igen.

Idag ska hon bara få jogga ut en sväng på grusvägen. Eftersom lektionen vi skulle haft nu blev inställd så ska jag passa på och sticka ut nu innan det börjar regna. 



Om inte min dator börjar fungera blir det nog dålig uppdatering nu i helgen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0