Unghästarna


Nu under jul och nyår när mamma är hemma och jag kan låna hennes bil (min är ju sönder) så tänkte jag sätta igång och rida lite unghästar. För nu när det är vinter och snö så går eller cyklar jag gärna inte till stallen de står i..

Jag ska i första hand rida Kaisa. Det är ju inte så mycket ridning kvar på henne innan hennes ägare tar över så jag får passa på nu när jag kan. Hon kan nog tycka att det är riktigt kul att pulsa i den djupa snön och få arbeta lite.

Titius vet jag inte riktigt hur det blir med eftersom Johanna har fått någon som är intresserad av honom. Så där avvaktar jag lite och ser hur det går. 

Och så ska Duff sättas igång igen men honom väntar jag med tills jag är frisk för den första ridturen på honom kan nog bli riktigt spännande. Jag har inte ridit honom sen jag ramlade av honom senast. Självklart hoppade jag upp och red efter jag ramlade av men det var det sista passet, sen kom snön. Han kan ju vara lite knepig ibland så där är det bäst att börja lugnt. 


Jag ser verkligen fram emot detta ! Vi får hoppas att temperaturen håller sig under -10 så att man kan rida bara..



Det får bli en gammal bild på Måsas Amelia.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0