Snö,snö och mer snö

Usch vad det snöar idag !

Jag och Sunnie såg ut som 2 snögubbar när vi vart ute och ridit.

Och pga av att det snöade så ändrade jag planen lite grand. Istället för att träna sidvärtsrörelser så joggade jag henne bara och busade runt lite. Det älskar hon ! Jag lovar, hon är som en ponny i huvudet och behöver busa massor :)

Och när vi flummade runt lite så gjorde vi några byten. Ett byte var så klockrent så jag höll på att trilla av av förvåning.
När vi skulle göra om det lika bra så gick det såklart inte alls som jag tänkte mig. Sunnie hoppade bara till lite och fortsatte sen i samma galopp.
Då kickade jag till henne och vilket luftsprång hon fick till ! Så där höll jag på att ramla av igen ! Men hon bytte galopp i alla fall :)

Idag fick hästarna en stor hög med hö i hagen och en stor hink vatten. Gott för dom nu när det blåser och snöar så.
Och Sunnie hostade lite i ridningen så hon fick på sig vintertäcket och regntäcket med hals över så hon lär inte frysa.



 


Kommentarer
Postat av: Warnmark - Du kan bli veckans blogg -bloggen för dig & din häst

Sv; Jaa, jag funderar faktiskt på ett par JW. Tycker dom är riktigt snygga och har fått höra av flera att dom är hållbara osv =)

2010-01-08 @ 11:46:13
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0