Perfect Sit


Perfect Sit är en båge gjord i hårdplast men ger ändå utrymme att kunna inverka på hästryggen. Den förbättrar din sits och inverkan i sadeln; du får rakare rygg, stadigare men mjuka händer och armbågarna ligger intill kroppen utan möjlighet att flaxa. 

Du fäster ridbågen bakom ryggen och krokar sen i armarna i bågarna. 



Bilden är lånad här

Bågen kostar 399 kr och finns att köpa HÄR
Den ska också börja tillverkas i mjukare plast.


Jag red mycket med en sån här båge när jag gick i 1an och jag tycker att de är jättebra ! I början kan det kännas som om man är lite låst men det är bara för att man inte har den där perfekta sitsen (vem har det ?). 
Efter ett tag vänjer man sig och de hjälper till jättemycket i ridningen, redan efter några gånger känner man skillnad.
När man sedan rider utan bågen vet man vilken känsla man ska sträva efter och har lättare att hitta den. 

Jag funderar på att klicka hem en sån här :)



Bilden är lånad här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0