Dagens ridning - Sunnie


Nu har jag ätit lunch och om ungefär en halvtimme åker jag in till Vara för att göra mig iordning för skolan. Men först tänkte jag slänga upp något inlägg och så ska jag diska så att mamma blir glad :)

Sunnie joggades på grusvägen idag också. Men eftersom det regnade lite så struntade jag i gramanen ändå, då hon brukar gå bättre när det regnar (det är väl antagligen jag som rider annorlunda då). Självklart slutade det regna efter en liten stund och då var hon lika jobbig som vanligt.
Hon koncentrerar sig inte alls på mig och går inte alls i någon bra form, det kvittar vad jag gör.

Men jag vet nästan helt säkert varför hon är som hon är:
Hon är van att tränas hårt och gå i padock nästan varje dag. Det har hon gjort hela tiden de 3 åren jag gick i Kungsbacka och då är det klart att det blir en omställning för henne att ta det lite lugnare och bara ridas i padock kanske 1 gång i veckan. Det är förmodligen därför hon är så grinig hela tiden också.  

Så nu ska jag rida igång henne efter den korta "vilan" hon haft och sen är det hårdträning som gäller. Förhoppningsvis har jag rätt.



Sunnie Girl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0