Ofrivillig avsittning av Daniel


Dagen idag blev inte riktigt som planerat. 

Jag fick ringa Duffs föredetta ägare för han ringde aldrig, som jag trodde.. Det slutade med att han kom kl 14.00, precis samtidigt som Sunnies hovslagare, men det gick bra ändå. Dock hade han inte hästarnas pass med sig så det skulle vi ta någon annan dag. Men hästarnas hovar blev fina i alla fall :)

Efter hovslagarna vart här åkte vi och hämtade hösilage. Så nu har hästarna mat i 2 veckor till i alla fall. 

Vid 5 red vi ut en sväng, jag på Sunnie, Daniel på Duff och Tompa och Budda gick. Det gick väldigt bra till en början, både Duff och Daniel skötte sig bra. Så skulle vi trava en liten bit och då blev Duff rädd och började bocka. Daniel satt kvar ett bra tag men tappade sen stigbygeln och flög av. Duff började självklart springa hemåt och varken Daniel eller Budda fick tag på honom så jag och Sunnie galopperade efter. Vi kom aldrig ikapp då jag saktade av Sunnie till skritt vid de steniga partierna av vägen.
När vi kom hem till stallet så hade mamma fångat in Duff och lugnat honom. Daniel, som faktiskt inte kom så långt efter mig och Sunnie (kan ni tänka er hur snabbt han sprang då, om jag och Sunnie galopperade fullt nästan hela vägen?) hoppade upp på Duff igen och så skrittade vi tillbaka till skogen och mötte upp Tompa och Budda. På vägen hem började Duff dampa lite igen men Daniel skötte det bättre denna gången. Så vi kom hem utan några fler missöden. 
Jag får säga att jag tycker det är väldigt bra av Daniel att våga sitta upp direkt igen. Han har alltså bara ridit 3 gånger innan. 

Nu sitter vi i Vara och har precis ätit. Snart ska vi hem och fodra hästarna och sen är det läggdags. Imorgon är det många hästar på schemat igen och jag måste ju ha lite ork till det :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0