Dag 17 – Mitt favoritminne


Det är ju väldigt svårt att välja ett minne sådär, men jag har ett som jag kan dela med mig av.


Sunnies första galopp.


Det var när jag bodde hos min kompis i Nossebro och hade med mig både ponnyn och Sunnie dit. Hon och hennes mamma hjälpte mig mycket med inridningen av Sunnie och hon och hennes häst fungerade som draghjälp.
Sunnie är helt inriden utomhus i skogen och på grusvägarna. I ridhuset red vi i någon gång bara för att hon inte skulle tycka att det var farligt att gå i ridhus.


Första galoppen var därmed på en grusväg. Min kompis red framför på sin häst och fattade galopp och Sunnie fattade ganska snabbt att hon också skulle galoppera.

Och den känslan ! Första galoppen på sin egeninridna häst är verkligen oslagbar och jag kommer aldrig glömma den ridturen ! :)




Sunnie när hon var 4.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0