Dagens ridning


Jag skrittade Sunnie 30 minuter på grusvägen idag igen. Och idag var hon mer tittig än igår.

Vi arbetade i ca 10 minuter. Då ställde jag henne till höger och vänster och red även en del skänkelvikningar. Hon är lite loj nu efter vilan, hon koncentrerar sig inte på mig och är lite stum i munnen. Men det är inte så konstigt nu när hon inte blivit riden på ett tag och jag har inga krav alls på henne nu i början.


På vägen hem så fick vi stanna och vänta på att en älgko med kalv skulle gå över grusvägen. Att det finns mycket älgar här omkring är inget nytt men jag aktar mig för att gå för nära en ko med kalv. Det är onödigt att riskera att förlora ett race mot en älg ;)
Sunnie, som för övrigt är ganska lik en älg med sina stora öron, stog lugnt och kollade på dem. Det är skönt att ha en häst som inte är rädd för älgar när man möter och ser älgar var och varannan ridtur.



Tänk om Sunnie hade haft den här frambenstekniken ;)



Kommentarer
Postat av: Älskling

Haha va fint xD

2011-02-09 @ 20:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0