Dagens ridning


Idag gick det äntligen att rida på grusvägen ! :)


Jag fick leda Sunnie förbi ett halt parti en bit från stallet men resten av grusvägen var helt tinad. Och gissa om Sunnie tyckte det var roligt att komma ut igen ! Hon var nog gladare än mig.

Vi skrittade i ca en halvtimme varav 10 minuter var arbete och så travade vi en sträcka på kanske 50 meter bara för att känna lite på henne. Och vilket steg hon hade ! Jösses, jag hoppas verkligen att det steget håller i.
Hon var, precis som jag trodde, väldigt pigg men hon var faktiskt inte så farligt tittig.


Nu hoppas jag verkligen att grusvägen håller sig snöfri så att jag kan få igång Sunnie igen. Hon är som en helt annan häst när hon blir riden. Idag när jag tog in henne var hon knappt grinig alls, tack vare just ridningen.


Man inser inte hur mycket man saknar ridningen förrän man är uppe på hästryggen igen.



Sunnie Girl.

Och jag är jätteglad över att få ha på mig ridbyxor igen. Det har jag inte haft sen i november ! Plus att jag kunde rida utan mössa under hjälmen ;)



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gissa vad som kan finnas i påsen :)



http://mikaelaljungberg.blogg.se/2011/february/kan-ni-gissa-vad.html

2011-02-08 @ 21:53:37
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0