Dag 01: Om mig


Jag heter, som ni antagligen redan vet, Emelie Svensson och är 19 år. 



En något gammal bild på mig.

Jag bor mitt ute i skogen, 5 km från Essunga. Det är nog inte så många som vet vart det ligger men några av er kanske har tävlat där ? Annars kan man säga att jag bor ca 4 mil från Alingsås. 

Under gymnasietiden gick jag på Hallands Ridgymnasium (numera känt som Sveriges Ridgymnasium). Där träffade jag mycket roligt folk och fick hjälp med Sunnies utbildning.

Jag är förlovad med Thomas Olsson Pennanen och har vart det i snart 1½ år. Vi har vart tillsammans i snart 2½ år och han är nog den bästa pojkvännen man kan ha. Han är nästan alltid med mig i stallet och hjälper mig mycket med hästarna. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om mig. Jag, som de flesta, tycker det är svårt att skriva om mig själv.
Jag är en tjej som är lite blyg och försiktig och jag har ganska svårt att släppa folk nära inpå mig. Men har du väl lyckats få min tillit så har du en bra vän som alltid ställer upp. 

Jag har lätt för att byta humör snabbt. Jag kan lätt gå från att vara förbannad till glad och tvärtom och det både hjälper och gör det svårt för mig och tyvärr kan det nog vara ganska jobbigt för min omgivning. 

Jag är noggrann med det mesta jag gör, ska det göras så ska det göras ordentligt. Som i stallet tex så är det alltid noga sopat och var sak hänger på sin plats. Inne i huset så är det alltid dammsugit, diskat och städat. 
Däremot så är det inte så noga med mig själv. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag och jag vet inte när jag klippte mig senast. 

Mm, nu får det nog räcka med information om mig. Är det något ni undrar över så får ni gärna fråga, det blir nog lättare för mig att svara då :)



Jag på min bal i våras.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0