Hoppning


Idag kom vi iväg till padocken och fick hoppat lite. 

De första sprången hoppade vi ca 40 cm och jag lät henne taxera så mycket som möjligt själv. Hon gjorde det rätt bra får jag säga. 
Men när hindren blev lite högre så fick hon lite svårare för att se avståndet själv. Hon blev så ivrig och ville så mycket och då kom vi lite nära ibland. 

Tillslut så låg räcket på ca 1m, högre än så blev det inte idag eftersom hon inte hoppat ordentligt på hela sommaren. I början så tyckte jag att det såg lite högt ut men ju mer vi hoppade desto mer försvann tveksamheten hos mig. Så idag la vi en bra grund inför höstens tävlingar och idag kändes det inte helt omöjligt att kanske starta 1.10 snart :)

Jag blev ju inte mindre tävlingssugen efter dagens ridpass i alla fall ;)




Jag och Sunnie 1.10.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0