På rymmen

Igår gick jag och Tompa ut i stallet vid 15 på eftermiddagen för att mocka och fixa stallet.
Tompa kollade ut mot hagen, skrattade och skojjade:
"Jag ser inte hästarna, dom måste ha rymt."
Jag tänkte att de förmodligen bara stog bakom eldhögen vi har i hagen så jag tänkte inte mer på det utan fortsatte mocka.

Efter 15 minuter gick jag ut på gödselstan och tömde skottkärran. Jag tittade av en slump ut mot åkern som ligger bredvid stallet och hagen och såg något blått (Sunnies täcke). Då såg jag att både Sunnie och Duff faktiskt var på rymmen och stog vid en dunge och skyddade sig mot regnet.

Det var bara att ta med grimmorna och gå och hämta de 2 busarna. Jag kan tänka mig att de måste ha vart lösa ett tag eftersom de inte ens betade längre. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0