Tävlingssnack

Nu har jag suttit och kollat på helgens startlistor och har kommit fram till att jag har bra startnummer. 
 
I 95 cm startar jag som nummer 34/45 vilket betyder att vi kan komma fram till tävlingen och gå banan innan vi plockar ut Sunnie och börjar brodda. 
1 1m startar jag som nummer 37/68 och även då hinner vi gå banan innan vi tar ut och broddar om Sunnie. Skulle det däremot gå bra för oss och vi blir placerade så blir det en lång stunds väntan till prisutdelningen. 
 
Så är det ju detta med att ställa in hästen i transporten med broddar på eller inte. I Essunga är det en del blinningar som även tar sig in i transporten och då står Sunnie och stampar och är irriterad. Då vet jag inte om jag vågar låta henne ha broddarna kvar på i transporten. Å andra sidan så är det meckigt att brodda i och ur, särskillt när blinningarna svärmar runt en. Aja, jag har alltid broddat i och ur innan och det är väl bäst att ta det säkra före det osäkra !
 
 
Nu ska det tydligen regna varje dag fram tills lördag och även på tävlingsdagen ska det regna. Då hoppas jag verkligen att dom har tävlingen inomhus så att det inte blev som förra året: nästan hälften av starterna avanmälde sig pga att det regnat, även om gräsbanan inte var jättehal, så när funktionärerna sen flyttade in tävlingen i tid till den andra klassen så var det inte så många ryttare kvar.
Plus att jag gärna inte rider på gräset när det är blött och halt..
 
 
 
Essunga förra året.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0