Resultat TFRK 28/9

I lördags var vi på tävling på TFRK. Det var många starter så det var en lång tävlingsdag och eftersom tävlingen inte började förrän 12 så var vi hemma först vid 20.00 på kvällen. Men jag älskar TFRK´s tävlingar. Anläggningen är fin och det är stort utrymme överallt. Dit hoppas jag åka snart igen !
 
Första klassen var en 1m. Sunnie var fin på framridningen men inte så kvick för skänkeln som jag vill ha henne. Hon hoppade fint på framhoppningen och trots att jag inte fick fram henne riktigt så gick vi in på banan med en bra känsla.
Inne på banan så hoppade hon bättre och luftigare än dom senaste tävlingarna och jag hade ett bra framåttänk utan att backa. Vi kom rätt på dom flesta hindren och hade ett bra flyt. Sunnie var lite tittig på allt runtomkring men inte på hinder. 
Vi kom till omhoppning och på det andra hindret hände samma sak som i Floby: vi hamnade i ett mellanläge och istället för att göra en halvhalt eller rida på fram så satt jag bara och tjuvhöll och blev passiv, vilket självklart resulterade i ett stopp. Jag tappade balansen och flög av i hindret vilket såklart innebar uteslutning. Och som jag skrev dagen innan tävlingen, jag blev inte så glad av att flyga av. Jag slog i smalbenet rätt hårt i en utav bommarna så jag gick omkring och haltade några dagar efter tävlingen och när jag red fram till andra klassen gjorde det fruktansvärt ont men nu är det över helt. Bra runda som jag är nöjd med, jag önskar bara att jag kan lära mig att ta ett beslut när vi hamnar i dom mellanlägena. 
 
Resultat 1m: 0+ute och plats 27 av 55 starter.
 
 



Nästa klass var en 1.05m och jag red fram en kort stund eftersom mitt ben gjorde ont och så ville jag hoppa ganska många språng innan vi skulle in på banan så att jag var säker på att varken jag eller Sunnie kände oss osäkra.
På framhoppningen hoppade vi räcket utan problem och så skulle vi hoppa oxern när den låg på kanske 90 cm. Där tog det tvärstopp, Sunnie ville inte hoppa ! Vi försökte två gånger på 90 cm innan vi sänkte till en jätteliten oxer för att få upp hennes självförtroende, som tydligen kraschade samtidigt som mig i första klassen. Sen höjde vi oxern succesivt tills den låg på 1.05 och då hade vi uppe en sån fart att hon inte kom sig för att stanna plus att jag övertalat henne att det inte var farligt. Bara där har vi ju en förändraing från tidigare år, hade det hänt något liknande då hade jag inte lyckats övertala henne eftersom jag själv hade blivit så osäker. 
 
Vi gick in på banan och under hela rundan hade jag i baktanken att hennes självförtroende kunde svikta så att hon skulle kunna stanna så jag red som bara den. Vi kom till omhoppning och jag hade redan innan bestämt mig för att gå in och göra en väl avvägd omhoppning för att inte pressa Sunnie (och mig själv) för mycket utan istället komma runt som dubbelnolla och få upp Sunnies självförtroende. Det lyckades vi bra med med tycker jag och trots att vi var i något hinder i omhoppningen så kom jag ut från banan med ett stort leende och var så glad över att ha vänt Sunnies inställning och lyckats hålla mitt eget huvud fri från osäkerhet under tiden. 
Den rundan räckte till en 8e plats, såå kul ! :)
 
Resultat 1.05m: 0+0 fel och 8e plats av 9 placerade och 33 starter.
 
 



 
 
 
 
 
 
 
Fina, fina häst ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Har läst din blogg nu någon månad men är så himla dåligt på att kommentera men nu är det dax... Grattis till fina resultat! =))

Tänkte passa på och fråga då jag är ny i Essunga/Nosebro, kan du tipsa om ridhus som man kan ha ridhuskort alt betala per gång?
Jag har koll på st Svenstorp och dom "hyr" inte ut längre och Essunga RF.

Kram M

2013-10-07 @ 19:36:47
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0