Inga lampor

När vi flyttade till Jonslund så fick vi tillgång till en del av en gammal lada på granngården. I den gjorde vi i ordning 2 boxar och rev ut alla gamla foderbord och all bråte som var där inne. 
Genom åren så har vi byggt en till box, byggt sadelkammare, målat om och dragit in vatten. Men det tog ett bra tag innan jag fick lampor i stallet.
 
Till en början så stog jag ju bara i det stallet när jag var hemma på lov från skolan i Kungsbacka. På sommarlovet så behövdes ju inga lampor och på vinterlovet lös vi med en vanlig mobillampa när vi skulle göra i ordning Sunnie eller när vi skulle mocka och det var väl lite osmidigt.
 
När jag sen tog studenten och flyttade hem för gott så frågade vi hyresvärden om vi inte kunde få lampor i stallet då det var väldigt osmidigt att springa runt och lysa med mobilen i stallet i flera månader i sträck. Det var inga problem och nu har vi haft lampor i stallet i snart 4 år och jag kan säga att det är mycket lättare att mocka när man har ordentligt ljus !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0