Dagens ridpass

Inte helt oväntat så började det regna precis när jag sadlade Sunnie i förmiddags, så det var bara att packa på oss regnkläder. 
 
Idag låg fokus på att få henne avslappnad i en lägre form. I vanliga fall brukar jag tänka väldigt mycket fram för att hon ska komma igång ordentligt och utifrån det jobba för att hon ska bli snabb och allert för skänkeln (hon är en dam som kan vara rätt så bekväm av sig ;)).
Men idag ville jag att hon skulle slappna av och liksom få känna efter lite själv. Resultatet blev en lugn och nöjd, dock fortfarande lite tittig, häst som faktiskt kunde slappna av såpass att hon sänkte sig till en trevlig låg form.
 
Som avslut så rullade vi på en låg stock några gånger bara för att jag skulle få träna mitt öga lite och det var faktiskt inte så dåligt som jag trodde. Nu vill jag bara att det ska bli den 12 april så vi kan få komma ut och hoppa lite !
 
Ett snabbt besök på arbetsförmedlingen, lite läxhjälp och stallfix senare så sitter jag här nyduschad och kollar när Tompa lagar köttbullar, potatis och gräddsås. Vem säger att kvinnan i huset ska laga maten, eller hur ? ;)
 
 
 
 
Splirrans nya 6x9or som ska sättas in i min Saab ! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0