Dagens ridpass - Tessie

Idag var det min tur att rida Tessie igen, inte mig emot ! Däremot så hade jag jätteont i magen hela natten/morgonen (kanske någon slags matförgiftning ?) och fick därför inte så mycket sömn så det blev bara ett kort joggingpass för Tessie.
 
 
Efter framskrittning på långa tyglar så kortade jag tyglarna och bjöd in henne till att forma sig i sidorna och runda nacken. Det var inga problem. Då började vi trava och till en början fick hon trava fram i valfri form innan jag krävde mer böjning och form där också. Det gick bra fram tills att vi kom till en gård som var lite läskig. Då spände hon till lite och gick ur formen men sänkte sig igen när vi ridit igenom gården.
 
Efter en bit på grusvägen så vände vi tillbaka och tog då en kort galopp i varje. Jag stog upp i lätt sits och ville att hon skulle runda ryggen och komma ner och fram med nosen. I vänster galopp gick hon riktigt bra men lagom till det var dags för höger galopp så började vi närma oss en annan läskig gård så då var hon lite spändare och var tittig men några galoppsprång med rundad rygg fick jag.
Avtravning i låg form gjorde hon jättebra och sen skrittade vi av.
 
Jag hade pälsat på mig både fleecetröja och väst så jag var sådär lagom svettig och mysig efter bara detta korta passet. Det var faktiskt ganska varmt ute ju. Tessie blev också lite svettig på halsen. 
 
 
Tompa var med när vi skrittade fram.
 
 
Nöjd Tessie efter ridpasset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0