En ledig tisdag

Vissa dagar är bara bättre än andra. Idag är utan tvekan en sån dag och jag har försökt skaka av mig oroskänslan som har förföljt mig det senaste för att kunna njuta till fullo.
 
Min lediga tisdag började med att åka till mitt stall och släppa ut hästarna. Jag passade på att mocka direkt på morgonen, vilket jag tackar mig själv för nu. TY Mli !
Hem för att äta frukost och slappa en liten stund innan My hämtade upp mig för att överraska med lunch på Deli Deli i Alingsås. Så gott, jag kan verkligen rekomendera er att åka dit !
Vi hann med en sväng på Hööks och ett stopp på Donken för att köpa glass på vägen hem.
 
Jag bytte om direkt och åkte till Mys stall för att rida Tessie. Vi testade ett nytt bett idag men det var kanske fel dag att kunna avgöra om hon gillade det då hon brunstar just nu och antagligen hade lite träningsvärk från gårdagen. Men vi joggade i skritt, trav och galopp för att stretcha och släppa på träningsvärken och det var mysigt att komma ut i skogen.
 
Ingen andning mellan dagens händelser inte, så fort jag kom hem så hoppade jag in i Tompas bil och åkte med honom ner till Landvetter och tillbaka, med ett stopp för att handla. Och nu är vi här hemma, med kycklingsoppa på spisen och fixar lite i huset samtidigt. 
 
Och bilderna på Chilli som jag har lovat kommer inom kort ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0