Sweet Chilli E e. Red Hot Chilli

Äntligen !
Efter över en veckas fölvak så har nu min fölunge kommit. En hingst blev det, trots att vi var stensäkra på ett sto, och han ska heta Sweet Chilli. Har ni något bra smeknamn på det får ni gärna skriva i kommentarerna :)
 
 
 
 
Lånad bild från My.
 
 
 
 
Jag och Tompa var med Evelin på ridskolan och skulle kolla när hon hopptränade. Då ringde My och sa att hon tror att Platina ska föla och att hon åker till stallet. Vi avvaktade lite men när vi kollade på kameran och såg att vattnet gick så sprang jag och Tompa till bilen och rejsade till Mys stall. 
När vi kom fram så var framhovarna ute och från att vi kom till att han var helt ute tog bara ca 20 minuter. Han är en livlig liten krabat och började sprattla redan innan hans bakben var ute, haha !
 
Nu får Sweet Chilli och Platina lite lugn och ro och jag och Tompa sitter i mamma och Johans soffa och andas ut.
Det har fortfarande inte sjunkt in att han äntligen är här och att han mår bra. Jag är så glad ! :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0