Toffleditsättning försök nummer 3

My var ute och satte på Chilli sin toffla igår. Han skötte sig väldigt bra och blev bara lite otålig på slutet.
Tyvärr så hade tofflan lossnat bara några timmar efter när vi åkte och kvällsfodrade. Så frustrerande ! 
Nyss så satte jag och Tompa på tofflan ännu en gång. Förutom limmet den sitter med så raspade vi först utsidan på hans hov för att limmet skulle fästa bättre. Sen limmade vi i tofflan, skruvade den på plats och limmade lite på utsidan på kanterna som blir. På det så lindade jag med en självhäftande linda och avslutade med silvertejp. Sitter den inte nu så blir jag gråhårig ! Och sitter den inte nu så får vi ringa Mys kontakt igen och fråga vad fasen vi ska göra..
 
Trots att Chilli (eller det kanske snarare är Platina som är boven) är en jäkel på att dra av sig tofflor så har han också blivit så himla mysig det sista. Han gillar numera att kramas och jag får till och med pussa honom på mulen. Idag stog han hur duktigt som helst när vi satte dit tofflan och lindade och hade oss, med lite mutor i form av slicksten, hehe.
Han är också väldigt nyfiken. När han gick runt lös i stallet under tiden Platina blev borstad och jag mockade deras box så hittade han många roliga saker. Min jacka hamnade bland annat i Pyrets vattenhink, haha !
Det är rätt otroligt hur mycket jag har börjat tycka om den lilla rackaren redan.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och om en stund så åker jag och Tompa till hans mamma för en tidig morsdagmiddag med hans familj. Efter det är planerna lite oklara. Om det är uppehåll så åker vi till Trollhättecruisingen men om det regnar alldeles för mycket så åker vi hem till vår kompis Philip för lite kompishäng. Det känns som en bra kväll vilket det än blir :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0