Mina skador

Med tanke på att jag har gått med gips i tre veckor nu så tycker jag att det är passande att rada upp vilka hästrelaterade skador jag har råkat ut för under mina 20 år med egna hästar/ponnyer.
 
 
-En sträckt sena i benet
Jag red ut tillsammans med en kompis på hennes två ponnys i snön. Ponnyn jag red halkade och gick omkull och jag fick mitt ben under.
 
- En spricka i höger överarm
Jag red min c-ponny Ellen barbacka på stubben. Hon låtsades bli rädd för en bil som körde förbi och gjorde hennes berömda 180 graders bockskruv och då landade jag på armen/axeln.
 
- En spricka i lillfingret
Jag hoppade Sunnie i padocken. Vi kom fel på ett hinder, hon stannade och jag åkte av i hindret. 
 
Och nu mitt brutna ringfinger. Sen har jag haft hjärnskakning någon/några gånger också, det är väl det vanligaste vi ryttare åker på.
Det är ändå helt otroligt att jag har klarat mig så bra utan skador med tanke på hur många gånger jag har flugit i backen, haha ! Men nu hoppas jag att jag slipper skador ett tag framöver.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0