Drömmål med Sunnie

Än så länge så vet jag inte säkert om Sunnie håller för ridning. Det är ju det vi prövar nu och det kan hända att hon snart börjar få ont av all ridning och därmed bara håller för lätta turer i skogen i framtiden. Det är någonting jag hela tiden måste vara inställd på.
 
Men man får ju drömma, eller hur ? Och min dröm för Sunnie är att hon ska hålla för dressyr. Om hon hade hållt för hoppning hade ju vart underbart, såklart, men där förstår jag att drömmen blir lite för stor. Så jag skulle bli överlycklig bara hon håller för dressyr !
 
Då är tanken att vi ska inhandla en dressyrsadel och påbörja ett nytt sorts arbete för oss. Jag har tidigare tävlat mycket dressyr, men det var på ponny och från ponny till storhäst är det stor skillnad. Sunnie är heller inte van vid den där riktiga dressyrridningen, det var ju år sen vi tränade dressyr sist ! Så det blir en liten omskolning för oss och det ska bli riktigt roligt. 
Hur långt vi kommer och hur höga klasser vi rider beror på Sunnie och vad hon klarar av. Men om vi så bara åker på lokala LC resten av Sunnies liv så gör det mig absolut ingenting. Jag saknar bara tävlingsatmosfären och det vet jag att Sunnie gör också.
 
Drömma kan man och detta är vad jag hoppas på i framtiden !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0