Dagens ridpass - Sunnie

Idag slutade jag jobbet tidigare på grund av så lite barn. Så jag kom hem, åt lunch och gick sen ut och red.
 
Sunnie alltså.. Jag vet inte riktigt hur vi ska ta oss vidare från där vi är nu. Idag var hon supertittig och poppig och istället för att fjäska med henne, vilket tyvärr inte verkar ta oss längre, så gick jag på henne lite. Det gjorde henne spänd men jag försökte att vara lugn men ändå konsekvent. Hon var rädd för att gå förbi ett ställe så jag lät henne gå fram och titta på det hon tyckte var farligt och red sen förbi det kanske 15 gånger till. Och trots det var hon lika spänd och "rädd" sista gången som första. Att jag inte har blivit gråhårig över den där hästen än alltså.
 
Imorgon backar jag ett steg och låter henne gå som hon själv vill, så länge hon går fram, så kanske vi kan ta upp diskussionen på lördag igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0