Dagens ridning - Sunnie & Platina

En stund innan jag kom till stallet hade mamma stått och filmat när tanterna levde rövare i sin hage. Alla hästarna, förutom Chilli som tar det mesta i livet med ro, var spända av dagens blåst men det var ändå positivt för mig i slutändan eftersom hästarna gjorde av med sin överskottsenergi i hagen. När jag hoppade upp på Platina och väntade mig en tickande bomb så var hon istället coollugn och avslappnad. Score !
Över lag så hade hon väldigt hög ridbarhet idag och jag fick ut det jag ville med passet. En check med jogg i alla gångarter, lite sidvärts och övergångar och ett språng på ett litet kryss. Förutom att hon var på gränsen till seg så känns det bra inför morgondagens Pay and Jump !
 
Sunnie gick en kort joggtur i alla gångarter på grusvägen. Jag vågar mig inte in i skogen riktigt än, jag vill testa henne på plant underlag ett tag först för att se hur/om svullnaden påverkas. Hon var ganska lugn trots blåsten, men hon hälsar att den där plasten i diket var riktigt läskig ;)
Hon känns fortfarande ren och jag hoppas att hon håller sig så.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0