1/3 hästar skodda

Hovslagaren kom lite sent och hade bråttom så jag erbjöd honom att skjuta upp Rut och Platinas skoningar några dagar. Sunnie var den som var i störst behov av att skos om och hon fick i alla fall fina fötter. Nu kan vi fortsätta träna på, så roligt !
Imorgon blir det dock mamma som rider Sunnie och jag Platina (om jag inte lyckas övertala henne till tvärtom), så sticker vi ut en sväng på grusvägen. Bra för Rut att fortsätta tränas i att vara själv, vilket hon kommer vara till hösten när hon flyttar till mamma och mamma rider ut Frank. 
 
Idag longerades alla hästarna en kortis innan hovslagaren kom. Jag ville få ut eventuell överskottsenergi men dom verkade mest sommarbetströtta.
Platina lunkade på som vanligt och Rut förstog ganska fort vad det handlade om men hade inte särskillt bråttom. Sunnie däremot var lite pigg och ville gärna smygöka, så himla kul och motiverande att hon är så fin nu ! Det var första gången sen hon blev diagnostiserad med spatt som hon longerades och det kommer jag inte göra om det inte är absolut nödfall. Hon fick gå på stooor volt i sammanlagt kanske 3-4 minuter så det var inte mer slitsamt än vårat vanliga voltarbete.
 
Nu ska jag och Tompa sova, egentligen lite för sent. Imorgon ringer klockan 4.55 och jag som helst behöver mina 8 timmar sömn kommer få kämpa mig upp ur sängen imorgon. Å andra sidan så var det väldigt länge sen jag sov 8 timmar på en natt tack vare ryggen.
Hur som helst, vi hörs imorgon. God natt !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0