Snö

Jag hatar vinter och kyla och varje höst så drar jag mig för nästa årstid som är på gång. Men idag när jag hoppade ur bilen här hemma så fick jag ändå en myskänsla när jag såg att snön började lägga sig på marken. Den känslan försvann dock ganska snabbt när det hade snöat igenom både Platinas och Chillis täcken. Usch, hade jag vetat det så hade dom klarat sig bättre utan täcken..
 
Chilli gillade inte alls vädret utan kom travandes mot mig i hagen. En bit ifrån mig stannade han upp och gnäggade på tanterna för att dom skulle skynda sig och sen kom han fram till mig och körde ner huvudet i grimman. Just att ta av och på grimman är ett moment där han är ganska bufflig annars men inte idag. Han gick raka vägen in i stallet utan att stanna upp en sekund (vilket han kan göra ibland annars) så ja, jag tror han ville in.
 
Grannen hade satt upp tre plankor över Chillis fönster så han slipper byta box och ska nu förhoppningsvis inte komma åt fönstren mer. Så snällt !
Jag kanske ska förklara vem den här snälla grannen som hjälper mig med allt och inget är ? Det är alltså våran hyresvärds pappa, som bor i ett av dom tre husen här i våran lilla "by" på Hagö. Han har kommit att bli lite av en extrafarfar till mig och jag kan alltid gå till honom om jag behöver hjälp med något eller svar på några frågor.
 
Sunnie och jag hann med en promenad imorse så efter lite pyssel med hästarna kunde jag ta kväll och sitter nu i soffan och ska strax bli serverad hemmagjorda hamburgare av min fina sambo. Ett riktigt bra avslut på dagen !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0