Läget med Sunnie

Som ni vet så blev Sunnie halt efter två mer krävande pass för lite drygt 2 veckor sen. Jag har haft fullt upp så jag lät henne vila en vecka extra innan jag longerade henne och kollade hältan. Det gjorde jag i måndags och hon såg mycket bättre ut men var inte helt fräsch och hon såg väldigt stel ut. Stelheten kan ju komma av vilan men jag tycker att hon rör sig så mycket i hagen så att hon egentligen inte borde stelna till.
 
Igår ringde jag till Husaby och bad om en telefontid med min veterinär. Hon ska ringa upp så fort hon har en lugn stund och jag hoppas hon ringer imorgon. Jag ska rådfråga henne vad hon tycker. Ska jag åka in med Sunnie och behandla eller räcker det med vila i någon månad/månader ? Hon kanske ska skrittas för att hålla igång och ändå röra på sig ? Ja ni hör ju, jag behöver råd.
 
Om jag får spekulera fritt så tror jag att jag gick över gränsen dom sista två ridpassen, och jag känner mig hemsk för det.
Sunnie håller för ridning men inte för mycket samling och tryck. Vi får nog helt enkelt backa några steg och hålla oss på en normal nivå utan att pressa för mycket. Så synd då hon är så duktig. Men hellre att jag får rida henne över huvudtaget. Nu vet jag vart hennes gräns går och jag ska göra allt jag kan för att inte gå över den igen. 
 
 
 
 
Idag är det 3 år sen jag och Sunnie vann vår första (och sista) klass i hoppning. Fina häst ❤
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vendela Asplund

åh vad jobbigt, det är aldrig kul när dom inte är fräscha :/

Svar: Nej, det är jättetråkigt 😔
Emelie Svensson

2016-09-01 @ 21:10:20
URL: http://vendelaasplund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0