Dagens ridpass - Sunnie & Obama

Jag slutade jobbet kl 16 och började med Sunnie idag för omväxlings skull. 
Jag har bytt till ett tvådelat bett med kopparrullar som hon nog nästan trivs bäst på. Vi travade och galopperade fram på grusvägen och gjorde sen ett kort galopparbete på vallen. I traven är hon väldigt fin just nu, hon känns bärig och vi är på väg mot en riktigt stadig form. I galoppen däremot känns hon ruskigt fin och avslappnad när jag står lätt sits och hon får gå i en lägre form. Men när jag sätter mig ner och plockar upp henne så är hon tung i handen, särskillt i vänster varv. Hon har inte vart ordentligt igång på ett tag så det är väl inte så konstigt egentligen men det känns ändå sådär. 
Hon är inte så farligt tittig på grusvägen just nu i alla fall, vilket är väldigt skönt !
 
Obama fick ta sällskap med Tompa när han joggade. Vi travade mestadels och eftersom vi skulle hålla Tompas tempo så fick han gå i den långsammare traven. Det bästa var att han ville gärna ta rygg på Tompa så jag behövde inte bråka med honom om hastigheten. Han kändes fin och tycker att det är så himla kul att komma ut och se sig om. Galoppen är fortfarande gigantisk men ganska platt, men jag tycker nog att den sista galoppen för dagen var en utav dom trevligaste vi har lyckats med. 
 
 
Den hästen ❤
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi äta kvällsmat. Det känns som fredag idag, vilken kalldusch jag kommer få när klockan ringer imorgon bitti.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0