Dagens ridpass - Obama & Sunnie

Idag slutade jag jobbet vid 14 och åkte via Nossebro och handlade. Vi hade världens mysigaste morgon på jobbet förresten, alla barn och jag låg i soffan och myste. Ibland älskar jag mitt jobb, och mycket mer det sista faktiskt.
 
När jag kom hem gjorde jag stallet så det var klart. Sen tog jag in Obama och gjorde i ordning honom. Han har ju vilat sen i lördags så jag tänkte att han skulle vara brötig och jobbig i stallet men det var inte alls farligt. Det känns som han har insett att så fort all utrustning är på så får han komma ut och ha roligt. Så han håller sig i skinnet, även om det kryper vääääldigt mycket i kroppen ibland, haha !
Han förvånar mig för varje ridpass den hästen. Idag blåste det halv storm ute och han bara traskade på som ingenting. Han gjorde inget dumt alls och lyssnade jättebra på mig, även om han var pigg. En stor sten var lite farlig så han trippade i sidleds en bit men det var allt. Det ska bli så kul att se vad det blir av honom I framtiden !
 
Sen var det Sunnies tur. Tompa promenerade/joggade med henne igår när jag var iväg så vi kunde rida ett lätt joggingpass idag. Jag red på kimblewickbettet och idag kändes hon ännu bättre på det än sist. Så roligt att kunna komma till ridning även på Sunnie och att känna att vi kan träna ordentligt. Min förhoppning är att jag ska kunna rida på kimblewickbettet någon dag i veckan/månaden och att det ska hjälpa oss att kunna träna som vanligt på våra vanliga bett resterande dagar. Men det återstår att se.
 
Den 1 april ska jag träna för Emma Lindqvist i det ridhuset som jag höll till i förra vintern. Tanken är att ta med Obama dit, men han behöver lasttränas först så att jag vet säkert att han går på. Skulle det krångla så får Sunnie åka med istället. Hon är bara reserv då jag helst skulle vilja ha henne mer förberedd och igång innan vi tränar. Och så måste jag erkänna att jag är lite rädd för att sätta press på henne igen ifall hon inte håller..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0