Dagens ridpass - Obama

Jag och Obama fångade morgonens värmande solstrålar idag. Vi red en vända i skogen, fåglarna kvittrade och det var bara så mysigt !
Obama tycker dock inte om skogen lika mycket. Han vill fram och det fort. I skogen ser han heller inte så långt framför sig och det gör honom lite stressad, han svettas aldrig så mycket som efter en skogsrunda. Himla nyttigt att få lyfta på fötterna och låta underlaget bromsa upp honom när han vill stressa.
Vi avslutade med lite trav på volt i sommarhagen och han vill gärna köra ut högerbogen i båda varven. Det är lite svårt att korrigera honom eftersom han inte riktigt har förstått min skänkel mer än som en framåtdrivande hjälp än men det hoppas jag få hjälp med på träningen om två veckor.
 
Nu är vi i Vedum och jag kollar när grabbarna kör cross.
Sunnie hoppas jag kunna rida när jag kommer hem. Förhoppningsvis hinner jag innan snön kommer, annars gör det inget om hon får en vilodag idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0