Hoppning Obama

Igår kväll satt jag och Sanna hemma hos henne och åt pizza och pratade bort flera timmar med tända ljus. Så mysigt och en riktig energiboost !
 
Idag tränade jag mammas medryttare i hoppning. Duktiga tjejer och duktiga hästar, det är kul att följa framstegen dom gör.
 
När vi ändå hade hinder framme så åkte vi hem och hämtade Obama så att han också fick hoppa. 
Nu var det ett tag sen Stenträningen och också sen han hoppade senast men det kändes mest positivt. Man märker hur han har funderat sen dess och tagit till sig övningarna. Han har blivit trevlig att rida över lag och börjar äntligen visa sin fina galopp.
Vi hoppade 5.5an och höjde upp oxern till ca 1m på slutet men det kändes som vi hade kunnat höja 20 cm till utan problem, han hade inte börjat ta i än. Det trodde jag inte för några månader sen. Och han var nöjd med sig själv när han klarade det och ruskade på huvudet och halvbockade efter hindret, haha !
Ett filmklipp finns på min Instagram för er som vill se.
 
 
 
 
 
Jätteroligt för min egen del att få fler språng i kroppen också !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0