Gårdagens Chills

Igår satt jag på Chills för första gången efter hans sommarlov. Det var inte så allvarligt, jag red och longerade honom en ganska kort stund i vinterhagen.
 
I början tyckte han att det var superkul att få springa på lina med sadel och träns. Viftade med frambenen och ruskade på huvudet. Han var jättefin i både trav och galopp. Så bytte jag varv till höger och han låste sig direkt. Då fick jag ta in honom på en mindre volt så att jag lättare kunde driva honom framåt. Sen ökade jag storleken på volten tills han gick på det spåret jag ville ha honom och efter några varv så valde jag att avsluta longeringen innan han skulle tjura ihop igen. Nästa gång ber jag om några fler varv på volten och till slut ska han nog kunna galoppera även i höger varv igen.
 
Sen satt jag upp och skrittade och travade lite. Han ifrågasatte varför han inte fick gå till grinden en gång men annars gick han som en klocka.
 
 
 
Egentligen hade jag tänkt rida honom även idag men jag har ruskigt ont idag så det får vänta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0