Snart fölvisning

Okej, jag ska göra ett försök att skaka liv i bloggen igen. Det är ju så roligt att kunna gå tillbaka och läsa hur det har gått med hästarna osv.
 
Idag tränade jag lite med Cotten inför fölvisningen som är om drygt en vecka. Vi hade ingen draghjälp idag så det gick i slow motion (till skillnad från när Tompa ledde Sunnie framför, då vart det fart i Channis vill jag lova) men han stannar och ställer upp fint med lite hjälp. Och så står han faktiskt still sen, tacksamt.
 
Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om hur hans poäng kommer se ut. Just nu är han överbygd med lite kort hals och har väldigt raka kotor (precis som mamma, både för och nackdelar med det) men han har ett fint, sluttande kors och fina, starka ben i övrigt. Skritten är hans starkaste gångart, den kan han nog få fina poäng på. Traven är luftig och galoppen stor men lite markbunden. Så ja, det ska bli spännande att se vad domarna säger !
 
 
Försökte ta kort på honom här om dagen, det gick inget vidare 😂
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0