Dagens Chills

Chilli, Chilli, Chilli.. Mer irriterande häst är svårt att hitta.
 
Idag longerade jag honom på stubben och red sen på grusvägen. Han hade mycket spring i benen i longeringen och sprang runt och bockade och hoppade som en galning. Han går dock mycket bättre i höger varv nu så det är ju roligt.
 
Direkt när jag suttit upp började han krångla. Han ställde sig inte alls högt idag så han blev nog lite skraj när jag åkte av förra gången. Idag var han inte alls rädd eller spänd utan var bara dum, det kändes och syntes lång väg. Jag behövde heller inte bli så arg på honom utan han gav med sig ganska fort. Däremot stannade han flera gånger längs vägen men var relativt lättövertalad. Vi skrittade, travade och galopperade så jag är ändå nöjd. Jag hoppas fortfarande att han ska ge sig till slut när han inser att det inte är någon idé att bråka.
 
 
Knäpphäst !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0