Förlåt


för dålig uppdatering.
Men nu när det är så härligt väder ute och jag har lov så är inte datorn det stället där jag helst spenderar min tid ;)

Sunnie har jag ridit ut varje dag sen jag kom hem och hon tycker att det är jättekul ! Vi har också fått sällskap av Tompa och våran dalmatin, Zacco.

Zacco när han var liten.


Och nu på lovet har jag börjat med ett litet projekt. Ni vet att jag var på praktik hos Johanna i höstas ?
Hon har en 5-åring (går som 4-åring pga föl) som jag ska rida in. Jätteroligt !

Igår var jag där första gången. Jag har skrittat Amelia förut, innan fölningen och barbacka, så jag trodde ändå att det skulle gå ganska bra. Men jag kunde knappt hänga på henne. Hon snurrade runt och flög i luften för minsta lilla. Så jag fick hängt på henne något varv och när det gick bra så avslutade vi.

Idag var jag där igen och hon var mycket lugnare. Jag kunde hänga på henne redan från början och det tog inte lång tid innan jag kunde sitta på henne. Så medan Tompa ledde runt oss så tränade vi på att göra halt, gå fram för röst och skänkel och svänga lite grann. När det gick bra så avslutade vi. Man ska alltid avsluta när det går som bäst !
Imorgon ska jag försöka få lite bilder ;)

Nu ska jag bara ta det lugnt. Det har vart en fullspäckad helg !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0