Inridning av Måsas Amelia


När jag skulle rida Amelia började det såklart regna -.-

Hon var också lite jävlig idag, fast på ett bra sätt. Hon var pigg och busig och lite irriterad på regnet så hon sprang runt och bockade och sparkade lite. Det är helt okej, sålänge hon håller det inom rimliga gränser ;)

Hon har lärt sig galoppskänkeln ganska bra nu och hon gör faktiskt ganska bra galoppfattningar :)

Efter halva ridpasset gick nosgrimman sönder. Det var inget Amelia märkte av men ett stort minus på mig som ryttare att inte kolla igenom så att sakerna är hela. Det var gammalt läder så jag är inte förvånad att det gick sönder.
Imorgon ska jag i alla fall sätta ihop ett nytt träns till henne och så ska jag kolla att allt är helt. Men det är lite svårt när det inte är min ponny, jag vet ju inte riktigt vad jag får ta och vart allt finns i det stallet.


Imorgon ska Amelia ridas som vanligt. Jag kanske hoppar henne några språng också, det beror på vilket humör hon är på :)



Måsas Amelia i höstas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0