Inridning av Måsas Amelia


Jag har ju inte skrivit hur det har gått med Amelia på ett bra tag. Jag har i och för sig inte bloggat så mycket alls men :P

Amelia har haft en period nu där hon har börjat ifrågasätta precia allting. Som häromdagen fick jag henne knappt att gå framåt. Och en av ridturerna ville hon inte ta mina halvhalter i galoppen så hon gick nästan omkull och jag ramlade av.

Men idag släppte det och hon gick jättebra. Så bra har hon nog faktiskt inte gått någon gång, jätteroligt :)

Hon är så känslig i munnen och lyssnar mycket på vikthjälperna så idag kunde jag använda pyttesmå hjälper och hon lyssnade ändå hur bra som helst. Det är så det ska vara !

Tyvärr kommer jag inte rida Amelia så mycket längre.
Johannas andra dotter, Emelie, ska rida Amelia nu till hösten så jag ska hjälpa henne lite i början innan hon ska rida henne helt själv. Sen ska jag bara rida henne en gång i veckan för att checka av att hon utvecklas åt rätt håll. Lite tråkigt då jag har fäst mig lite vid Amelia, men så är det :)
Nu får jag mer tid över till Duffy :)



Måsas Amelia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0