Gårdagens + Dagens inridning av Måsas Amelia


Igår red jag, precis som jag skrev i bloggen, över lite bommar med Amelia.

Jag hade lagt 4 bommar på marken och efter att ha travat över dem en gång blev hon lite osäker och backade lite mot bommarna. Och hon är inte så lätt att få fram om hon inte vill det själv så då kom hon självklart fel på bommarna vilket inte är bra för en unghästs självförtroende.

Så jag tog bort en bom och red över några gånger i skritt. Sen började jag om från trav och då gick det bättre. Vi ska fortsätta trava över 3 bommar tills hon vant sig med bommar lite mer innan vi lägger på fler bommar och höjer upp dem.


Idag började jag med att skritta ut en liten bit innan vi gick in i padocken och det går bara bättre och bättre för varje gång.
Vi struntade i bommarna och tränade bara upp hennes kondition lite i traven och övade lite på galoppskänkeln. Jag lovar, det är inte lång tid kvar innan hon kan det :)
Sen avslutade vi med att skritta av henne ute.


Imorgon ska hon få vila eftersom hon var lite trött idag. Jag ville inte ta ut henne, hon ska ju fortfarande tycka det är roligt att träna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0