Gårdagens inridning av Måsas Amelia


Amelia går verkligen från klarhet till klarhet !

Igår var hon lika duktig som hon vart de senaste gångerna. Jag kunde rida i skritt och trav i hela padocken  utan problem. Hon stannade vid grinden några gånger men mest bara för att checka av om vi var klara. När jag bad henne gå framåt gjorde hon det direkt.

Igår så galopperade vi till och med. Inte långt men en halv långsida. Det kan man kalla framsteg !

Fast igår jobbade jag med henne lite för länge. På slutet så tappade hon motivationen och blev lite trött och då var det svårare att få henne att gå ifrån grinden. Så det är en sak jag måste tänka på i framtiden: rida korta pass tills hon fått mer kondition. Då slipper jag fighterna som är så onödiga. 


 

Kommentarer
Postat av: Emma

roligt att det går framåt

2010-07-08 @ 15:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0