Inridning av Måsas Amelia


Idag jobbade jag med Amelia igen och hon tog faktiskt ett stort, positivt steg framåt !

Jag förarbetade henne för hand som jag brukar göra innan ridpasset.
Idag hängde jag en liten stund på henne i skritt innan jag satte mig på henne. Det gick jättebra men hon gick och småkickade lite när Tompa ledde oss.

Jag hoppade av igen och testade att hoppa upp själv med foten i stigbygeln, dock från en pall och när Tompa höll Amelia. Det gick också jättebra, inga problem alls. Så red jag utan att Tompa ledde och hon gick faktiskt fram för skänkeln idag och hon börjar fatta att om jag leder med högertygeln så ska hon gå åt höger.

Sen hoppade jag av igen och testade att hoppa upp helt själv, utan att Tompa höll henne, från en pall. Det gick också väldigt bra. Så red jag en stund och sen fick det räcka för dagen.


Sköter unghästarna sig såhär bra så får man tänka på att sluta innan de tröttnar. Man vill ju alltid avsluta bra, eller hur ?

Det känns väldigt bra att det äntligen går lite framåt med Amelia. Jag hoppas att det fortsätter så bara :) Man får ju alltid bakslag men jag hoppas det dröjer ett tag.



Måsas Amelia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0