Måsas Titius & Måsas Amelia


Jag började med Titius idag.

Han var väldigt duktig idag ! Han bockade inte en enda gång när jag longerade honom och han lyssnade jättebra på alla kommandon. Han var lugn och sansad och då är han ju mycket lättare att arbeta med.

När jag stog på pallen bredvid honom var han också lugnare än vanligt. Jag kunde lägga armen över hans hals utan att han började backa och när jag la tyngd i stigbygeln stog han helt still. Duktig häst !

Sen var det Amelias tur. Hon var också duktig idag, fast hon har börjat med en ovana: hon försöker dra tyglarna ur mina händer. Det är något som vi verkligen måste jobba bort !

Jag hade satt upp en liten bana så hon får träna på vägen mellan hindren, för själva hindren är ju inga problem. Hon skötte sig helt ok för att vara första gången hon hoppar en bana. Padocken är lite liten så vi saktade av till trav mellan varje hinder och det är ju bara bra till en början. Då hinner hon se hindren ordentligt och får tid på sig att tänka.
Det är bara ibland hon får för sig att köra ut bogen i svängarna och då får jag vara snabb att få henne på rätt spår igen så vi kommer rätt på hindret.

I det stora hela = jättebra !



Gammal bild på Amelia och mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0