Kaisa


Igår var jag ju och jobbade med Kaisa. 

Vi började med en tur i skogen och hon är som en liten bulldozer, bara trampar över grenar och små träd. 
Där började vi också öva lite på skänkelvikning och som vanligt så förvånar hon mig med att ta några riktigt bra steg åt sidan. Den hästen är så lättlärd ! Ibland förstog hon inte riktigt vad jag ville men det är ju inte så konstigt. 

Som avslut på ridturen ledde jag henne på asfaltsvägen. Jag ville se hennes reaktion på bilar innan jag kan sitta på henne på vägen, men det var ju inga problem alls. Så nästa gång kan jag nog skritta henne på vägen utan problem.


Otroligt rolig häst att arbeta med !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0