Måsas Titius


Idag var det dags att börja med sadel på Titius igen.
Att sadla var inga problem, han verkade nästan tycka det var kul att sadeln kom fram igen. 

Jag ledde fram honom på grusvägen innan vi gick in i padocken. Väl därinne släppte jag honom och manade på honom i trav. Även här var han lugn och brydde sig inget om sadeln. 
Efter ca 5 minuter blev han rädd för en fågel och hoppade till och då tyckte han sadeln var obehaglig och flög iväg i en serie bocksprång. Men efter det var han coollugn igen.


Jag fortsatte med spöträningen och han var lugn hela tiden. Jag kan dock inte ta spöet runt hans öron, där sätter han stopp. 
Efter det ställde jag mig på en pall bredvid honom och dunkade i sadeln och la min tyngd i stigbygeln och han rörde inte en fena. Där valde jag att sluta så att han fick gå ut i hagen med en positiv och lätt känsla. 

Imorgon ska jag hänga på honom ordentligt igen, för första gången sen vilan, och jag har en känsla av att det inte kommer vara några problem alls ! :)




Titius.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0