Resultat Mariestad


Det har gått både bra och dåligt idag.

Första klassen som var 90 cm och alltså en Clear Round gick så bra det bara kunde. Det kan vara min och Sunnies bästa runda hittills ! I alla fall top 3. 
Vi satte alla avstånd, hade ett bra flyt och en bra galopp. Och det viktigaste av allt, vi hade roligt !
En toppenrunda alltså, 0 fel och en rosett med oss hem.






Nästa klass, 1m, gick inte alls lika bra, vilket förvånade mig då hon var superfin på framridningen och framhoppningen. Där var hon pigg och framme och riktigt taggad. Hon var tom lite studsig vilket inte är en av Sunnies personligheter annars. Precis som jag vill ha henne på tävling med andra ord !

Men när vi kom in på banan så vet jag inte vad som hände. Vi fick inte igång den där härliga galoppen och då blev ju avstånden som de blev. Några bra språng fick vi men inget imponerande. Tyvärr så rev vi första hindret i kombinationen (igen !) och därmed så blev det ingen omhoppning för oss idag heller..






Nu har vi en tävling kvar för i år och det är Udevalla nästa helg. Då har vi 2 chanser på oss att rida omhoppning och då SKA vi göra det !
Hittills har vi haft 3 chanser på oss och inte lyckas så lite besviken är jag allt. Men det är bara tagga om :)










Nu ska vi bara slappa resten av kvällen. Ha det bra !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0