Unghästarna

Nu på morgonen var jag iväg och jobbade med Johannas unghästar. Idag hade jag Tompa med som hjälp.
 
Salsa var först ut och när jag ledde henne och gjorde dom vanliga övningarna var hon duktig. Tompa ledde henne en stund också så att hon fick vänja sig vid honom. 
Och i början när jag hängde på henne gick det bra. Hon gick några steg med mig på ryggen men där gick hennes gräns. Då spände hon till och sköt rygg så jag fick hoppa av. Vi upprepade detta några gånger och det var samma sak varje gång. Tråkigt, men det är bara att träna vidare så att hon vänjer sig och lär sig.
 
 
 
Sen var det Obamas tur. Idag fick han ha på sig sadel men fortfarande grimma och kedjegrimskaft. 
Till en början var han mycket lugn och han lyssnade riktigt bra på mig. Det känns bra att han redan nu börjar lita på mig och har vant sig lite vid att vara ensam. 
Tompa ledde honom en stund också och då blev han lite buffig och ville gå iväg. 
Vi ställde upp honom bredvid pallen så han får vänja sig vid att jag är högre än honom och så klappade jag honom på halsen, sadeln och rumpan och det var inga problem. Duktig häst !
 
 
 
Så idag var det Obama som låg på plussidan ! Nästa gång kan det lika gärna vara tvärtom, hästar har ju också dåliga och bra dagar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0