Nytt i garderoben

Jag har köpt lite nytt till stallgarderoben det sista och efter ca en månads användning tänkte jag utvärdera grejerna !

 
 
På den här bilden ser man allt: ridbyxor, shortchaps, ridskor, träns och förbygel.
 
 
Ridbyxor:
Jag köpte Skara Hästsports egna märke på ridbyxor. Dom är bekväma och sitter skönt och har resår vid vristen istället för det där vanliga, knöliga kardborret. Dom har ganska bred mudd i midjan med 2 knäppen som fördelar trycket i midjan.
Betyg: 5/5
 
 
Shortchaps:
Dessa är köpta på Hööks, från märket CRW. Dom är smidiga och mjuka och har en snygg brun färg. Dom två första ridturerna skavde dom lite i knävecket men nu har dom sjunkt såpass att man inte ens känner att man har dom på sig. Ger ett lagom stöd för skänkeln, kunde vart något tjockare.
Betyg: 4/5
 
 
Ridskor:
Också köpta på Hööks av märket CRW. Bekväma och smidiga för att ha stålhätta. Snygg färg när dom är nyputsade men annars för ljusa. 
Betyg: 4/5
 
 
Träns:
Träns från Dyon Working Collection som är köpt begagnat. Bra passform i snyggt och mjukt läder. Sunnie verkar trivas väldigt bra i det. 
Betyg: 5/5
 
 
Förbygel:
Förbygel av okänt märke, köpt begagnad. Mjukt, smidigt och slätt läder. Tyvärr han den ändrat i färg på lädret uppe vi manken.
Betyg: 4/5
 
 
Som ni ser så är jag mycket nöjd med det mesta. Inte jättesnyggt med omatchade skor och chaps men det är ingen som dör av det om vi rider runt så här hemma :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0